درباره کاربرد قطعه کندانسور خودرو هیوندا

لوازم یدکی هیوندای

قطعه کندانسور خودرو هیوندا چیست؟

قطعه کندانسور خودرو هیوندا یکی از لوازم اساسی در سیستم اتومبیل محسوب می شود. این قطعه کاربردی به نام دستگاه تقطیر کننده نیز شناخته خواهد شد. کاربرد این قطعه به گونه ای است که موجب تغییر فاز سیال ها از حالت بخاری به حالت مایع می شود.

فروشگاه رالی اسپرت عرضه کننده انواع لوازم یدکی هیوندای

ساختار این قطعه به گونه ای طراحی شده است که موجب کاهش حرارت سیال گازی می شود. به نحوی که استفاده از سیال دیگری موجب کاهش حرارت سیال فوق خواهد شد. البته نکته قابل توجه این است که گاز موجود در کانال های این قطعه فشرده شده است.

محل قرارگیری چگالنده

دستگاه تقطیر کننده به نام چگالنده شناسایی می شود. این قطعه دارای عملکردی همچون رادیاتور خواهد بود، به همین علت در محفظه کولر قرار داده خواهد شد.

عملکرد این قطعه موجب تبدیل هوا گرم داخل محفظه کولر به گاز سرد می شود. قطعه فوق با وظیفه خنک نگهداشتن دما داخل کابین را خواهد داشت.

روش پیشگیری و بروز اختلال

جهت پیشگیری و بروز اختلال در این قطعه کاربردی می بایست مداوم آن را چکاب کرد. در واقع نفوذ گرد و خاک و کثیف شدن رادیاتور عامل اصلی خرابی و اختلال ها است.

بنابراین توصیه می شود جهت حفظ سلامت و کاربرد قطعات مذکور، به پاکسازی آن ها توسط فشار آب یا باد پرداخته شود. همچنین این عمل موجب می شود که تبادل حرارت در رادیاتور بهبود پیدا کند و داخل کابین خودرو به راحتی خنک شود.

بررسی علائم خرابی این قطعه

تمامی عوامل و آلودگی هایی که موجب افزایش یا تجمع گرما در خودرو باشد، به عنوان موارد مختل کننده عملکرد رادیاتور کولر شناخته می شوند.

در برخی مواقع نفوذ آلودگی، برخورد سنگ ریزه ها و تحمیل ضربه، موجب بروز اختلال در این قطعات خواهند شد. بنابراین در ادامه مطالب به بررسی بیشتر علائم اختلال آفرین در این سیستم اشاره خواهیم کرد.

  • ورود هوا گرم به داخل کابین
  • احساس بوی سوختگی در داخل خودرو
  • تجم بخار بیش از حد در رادیاتور اتومبیل
  • نشت کردن مایع به هنگام توقف خودرو
  • روشن شدن چراغ هشدار در اتومبیل
  • عدم چرخش مداوم فن

درباره اهمیت این قطعه

رادیاتور کولر خودرو وظیفه اساسی خنک نگهداشتن و تعدیل دما در داخل کابین خودرو را خواهد داشت. بروز آسیب در این قطعه موجب مختل شدن عملکرد سیستم کولر خودرو می شود.

بنابراین بسیار حائز اهمیت است که این قطعه را به طور مداوم چکاب نمایید. البته تعویض به موقع فیلتر هوا خودرو نیز موجب کاهش خسارات وارد شده به این قطعه خواهد شد.

همچنین با توجه به اینکه در داخل رادیاتور کولر، گاز فشرده شده تجمع کرده است نمی توان بدون حضور متخصص به چکاب آن پرداخت.

خلاصه مطالب

یکی از قطعات اساسی در سیستم خنک کننده قطعه کندانسور خودرو هیوندا خواهد بود. این قطعه مملو از گاز ها و سیال های پر فشار است که با تبادل حرارت موجب کاهش شدید و تعدیل دما داخل کابین خودرو خواهند داشت.

بنابراین بروز اختلال در رادیاتور کولر اتومبیل موجب کاهش کیفیت تهویه و افزایش دما داخل خودرو خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *