درباره عملکرد رادیاتور آب خودرو هیوندا

شوفاژ

بررسی رادیاتور آب خودرو هیوندا

رادیاتور آب خودرو هیوندا، همچون سایر رادیاتور های تعبیه شده بر انواع خودرو های موجود وظیفه خنک کردن موتور خودرو را خواهد داشت. این قطعه به عنوان مخزن آب خودرو در سیستم و ساختار آن قرار می گیرد تا از افزایش حرارت موتور و سایر قطعات سیستم احتراق جلوگیری کند.

از آنجا که موتور و سیستم احتراق خودرو بر پایه مصرف سوخت کار می کنند، افزایش حرارت آن ها موجب آسیب رسیدن به خودرو خواهد شد. بنابراین بهترین دما برای ادامه فعالت خودرو 8 الی 82 درجه سانتی گراد می باشد که در حفظ این مقدار، مخزن آب خودرو نقش به سزایی خواهد داشت.

عملکرد مخزن آب

همانطور که اشاره شد، تمامی مخزن های خودرو جهت خنک سازی آن ها تعبیه می شوند. این قطعات از جنس آلمینیوم ضد زنگ هستند و  دارای ساختاری مشبک خواهند بود. جهت افزایش سطح تماس این قطعه کاربردی دارای چنین ساختاری هستند.

آب گرمی که وارد این قطعه می شود، با تمامی سطوح شبکه رادیات در تماس قرار خواهد گرفت. به همین ترتیب دما مایع درون رادیاتور ها کاهش خواهد یافت و همچنین جهت تسریع در روند خنک شدن و کاهش دما آن ها پروانه ای قرار داده شده است.

اهمیت سلامت این قطعه

این قطعه کاربردی جهت کاهش آب اطراف موتور خودرو استفاده می شود. در واقع با توجه به اینکه موتور خودرو به طور دائم در حال کار و احتراق است، نیازمند به کاهش دما خواهد بود.

این مخزن با استفاده از یک پمپ، گرم ترین آب های اطراف موتور را به سمت خود جذب کرده و پس از خنک سازی آن را مجددا وارد چرخه خواهند کرد.

در واقع پس از آنکه سیال داخل رادیاتور به سمت موتور پمپاژ شد و حرارت تولید شده آن را دریافت کرد، مجددا به سمت رادیاتور منتقل شده و حرارت دریافت کرده به هوا منتقل خواهد کرد. این سیکل پیوسته همیشه در جریان است که از احتراق و افزایش دما موتور خودرو جلوگیری های لازم، صورت گیرد.

لوازم یدکی هیوندای:

هیوندای:

مایع درون رادیاتور

کیفیت و خالص بودن مایع و سیال درون رادیاتور یا همان مخزن آب، بسیار اهمیت دارد. زیرا آب معمولی یا شهری در صورت حرارت دیدن از خود املاح و رسوباتی به جا می گذارد که موجب بسته شدن مسیر سیالات خواهد شد.

بنابراین بهترین مایع و سیال برای استفاده در داخل مخزن ها، آب مقطر است. آب مقطر فاقد هر گونه املاح، نمک و رسوبات خواهد بود به همین علت استفاده از آن به همراه محلول ضد یخ و ضد جوش فاقد ضرر می باشد.

البته امروزه آب رادیاتور جایگزین این ترکیب شده است، زیرا این محلول شیمیایی دارای خاصیت های ضد زنگ، ضد خوردگی، ضد یخ و ضد جوش می باشد. همچنین این مایع کاربردی هیچ گونه نیازی به ترکیب شدن با نخواهد داشت.

خلاصه مطالب

با توجه به میزان اهمیت کاربری رادیاتور آب خودرو هیوندا، نکته حائز اهمیت این است که جهت جلوگیری از احتراق این قطعه، می بایست به بهترین نحو از سلامت مخزن آب در خودرو ها مطمئن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *